1936-os Auton Union Type C versenyaoutót nyomtat az Audi 1:2 méretarányban

audi nyomtatvaAz Audi Szerszámgyártó, a német autógyártó egyik részlege elkészítette az Auto Union Type C, Grand Prix versenyautó 3D-vel nyomtatott 1936-os mását. Az Audi 3D nyomtatott modellje az ikonikus „Ezüst Nyíl” alapján készült, 1:2 méretarányban, de így is van hely benne egy „pilóta” számára.

A 3D-vel nyomtatott versenyautó modell előállítása lehetővé tette az Audi számára, hogy próbaúton tesztelje 3D nyomtatási technológiáját. Noha a Type C replikája nem alkalmas arra, hogy forgalomban részt vegyen, a cég most a további 3D fém nyomtatókban rejlő lehetőségeket vizsgálja. Valamint az Audi „fontos szinergiákat” hoz létre anyavállalata a Volkswagen csoport más tagjaival, hogy potenciálisan additív gyártási technológia felhasználásával összetett alkatrészeket állítson elő. A Volkswagen csoport 9 országban 14 szerszámgyártó részleget felügyel, melyek közül néhány azt tervezi, hogy az egész csoport 3D nyomtatási technológiájának fejlesztése érdekében egyesítik erőforrásaikat.

audi nyomtatva

„Az Audi Szerszámgyártónál és a Volkswagen csoportban, új gyártási technológiákkal haladunk előre,” mondta Prof. Dr. Hubert Waltl, az Audi gyártásért felelős vezetőségének tagja és, a Volkswagen csoportban a Szerszámgyártó vezetője- „A kutatás területén, partnereinkkel folyamatosan feszegessük az új eljárások határait. Egyik célunk az, hogy fém 3D nyomtatókat alkalmazzunk sorozatgyártásnál.”

Az Audi Szerszámgyártó, a Volkswagen többi részlegével együttműködésben arra keres választ hogyan tudják foganatosítani a 3D nyomtatást és sand/homok-nyomtatást a jármű gyártásában. A cég már használt 3D nyomtatást, hiszen az Ezüst Nyíl modell „Auto Union Type C” összes alkatrészét így készítette el 1:2 méretarányban.

Szelektív lézerzsugorítást alkalmaztak az Auto Union Type C elkészítésénél: 15 – 40 mikrométer szemcsenagyság méretű (körülbelül fele egy emberi hajszál átmérőjének) fémport rétegeztek, és olvasztottak össze egyesével, lézerrel. A megmunkálás tehát lehetővé teszi összetett geometriájú alkatrészek gyártását, melyeket hagyományos módszerekkel vagy nem lehet elkészíteni vagy csak nagy nehézségek árán.

A cég jelenleg különböző additív gyártási (AM) projekteken dolgozik, ahol alumínium és fém felhasználásával 240mm hosszú és 200mm magas tárgyakat képesek készíteni. A 3D-vel nyomtatott alkatrészek magasabb sűrűségűek, mint az öntött vagy sajtolt technikával készített megfelelőjük.

audi-creates-3d-printed-model-1936-auto-union-type-c-2

audi-creates-3d-printed-model-1936-auto-union-type-c-3

audi-creates-3d-printed-model-1936-auto-union-type-c-5

A német gyártó nem az első autógyár, a 3D nyomtatási technológia kivitelezésében, és abban sem az első, hogy 3D nyomtatott méretarányos modelleket készítsen, abból a célból, hogy a technológiát kicsinyített méretarányban szemléltesse. Néhány hete beszámoltunk a Ford Additív Gyártási Technológiáinak alkalmazásáról, néhány járművének prototípus készítéséről valamint ezek hivatalos 3D áruházáról, amely autentikus 3D nyomtatott méretarányos autóinak modelljeit kínálja letöltésre STL fájlok-ként. Az Auto Union Type C 3D nyomtatásával, az Audi a legutóbbi autógyártó, mely hangosan nyilvánosságra hozta, hogy megvetette a lábát a 3D nyomtatás iparágában.

A Type C-t 1936-ban építette meg az Auto Union. Abban az időben az Auto Union, melyből később az Audi lett, jórészt a szintén német Mercedes Benz gyártójával versenyzett a korabeli futamokon. 1934 és 1939 között a két vállalat jól felismerhető Grand Prix versenyautói szeretetteljesen „Ezüst Nyilakként” váltak ismertté.

Forrás: 3ders.org

Tetszett a bejegyzés, megosztom!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.