web analytics

Stoptrükk ragadja meg az ünnepek szellemében 3D-ben nyomtatott Téli Csodaországot

Stoptrükk ragadja meg az ünnepek szellemében 3D-ben nyomtatott Téli Csodaországot A rádióban, TV-ben, hirdetőtáblákon és bevásárlóközpontokban máris elárasztanak minket a hangos, kellemetlen, Karácsonyi-témájú reklámok, és a legújabb ajánlatokat, illetve a legfelkapottabb ajándékokat bosszantóan az arcunkba lógató karácsonyi témájú hirdetések, amik folyamatos nyomatékossággal arra emlékeztetnek minket, hogy addig vásároljunk, vásároljunk és vásároljunk, amíg körülöttünk minden egyes személynek meg nem találjuk a tökéletes ajándékot (és még néhányat).

Az idény élénkségéből és szikrájából eddig is sok kiveszett ezekből a karácsonyi kampányokból– a színes fények, a káprázatos hó, és az, hogy a szeretteink csak jól akarják érezni magukat együtt. Az MTG tervezőinek egy csoportja által létrehozott vidám 20 másodperces klip, amit a dán televízió állomás a TV3 legújabb csatornaazonosító reklámjának készítettek, viszont valóban az ünnepek szellemiségét kelti életre, amint a 3D-ben nyomtatott stoptrükk animáción keresztül bemutatják a kis törpéket, akik derűssé teszik a Téli Csodaországot.

Stoptrükk ragadja meg az ünnepek szellemében 3D-ben nyomtatott Téli Csodaországot

Amikor a TV3 Dánia azt mondta az MTG Kreatív csapatának, hogy az idén a Karácsonyi  csatornaazonosító reklámjuknak valami „mást”, Maciej Gorski kreatív vezető és mozgás grafikus tervező rögtön tudta a 3D nyomtatás szerepet fog játszani ebben. Egy évvel ezelőtt rávette a menedzserét, hogy vegyenek egy Ultimaker 2-t, amivel azóta egyedül játszadozott, de úgy érezte eljött az alkalom, hogy végre nagyobb volumenben csináljon valamit és megmutassa mire is képes a 3D nyomtatás. A havon és a fákon kívül a végtermék minden egyes eleme 3D-ben lett kinyomtatva.

STOP MOTION CHRISTMAS IDENT from ICDESIGN on Vimeo.

„Egész egyszerűen azért választottuk azt, hogy a 3D nyomtatóval készítsünk el mindent, mert úgy éreztem, az egy éves használata után igazi szakértővé váltam. Ki akartam próbálni magam és be akartam bizonyítani mindazoknak, akik kételkedtek bennem, hogy meg lehet csinálni és összehasonlítva sokkal kevesebbe kerül, mint a kereskedelmi nyomtatási folyamatok, mint például a Shapeways vagy a gyantás nyomtatás, ami bizonyos esetekben lehet, hogy jobb minőségű, de exponenciálisan drágább is,” magyarázta Gorski a 3Ders.org-nak.

Valójában annak ellenére ugrott bele ebbe a lehetőségbe, hogy tudta milyen kockázatos vállalkozás lesz: „Ez volt az első alkalom, hogy saját stoptrükk figurákat készítettem, illetve ebben a méretarányban bármit csináltam, de tudtam, hogy előtte nagyon alaposan teszteltem a 3D nyomtatót, és egészen addig nyugodtnak éreztem volna magam, amíg el nem romlott volna.”

Stoptrükk ragadja meg az ünnepek szellemében 3D-ben nyomtatott Téli Csodaországot

Stoptrükk ragadja meg az ünnepek szellemében 3D-ben nyomtatott Téli Csodaországot

Szerencsére a 3D rajongó nem volt egyedül. Az MTG Kreatív csapatában benne volt Ian Clarke (művészeti irány és koncepció) Eugenia Barazza (háttér szerkesztés/képes forgatókönyv, művészeti irány és koncepció), Robert Horvath (3D modellezés, villamos berendezések és háttér szerkesztés) és Konstantine Nikolov (3D modellezés és animáció), akik az elejétől a végéig mind erre szentelték az idejüket és képességeiket.

Stoptrükk ragadja meg az ünnepek szellemében 3D-ben nyomtatott Téli Csodaországot

Stoptrükk ragadja meg az ünnepek szellemében 3D-ben nyomtatott Téli Csodaországot

Minden egyes 3D modell Maya-ban lett megtervezve, ahol a kiegészítő háttér tárgyakhoz képest minden egyes törpének a járási ciklusát és a pózait aprólékosan kidolgozták. „A 3D nyomtatásban én feleltem mindenért, így ha szükségem volt valamire megkértem Robert-et vagy (Konstantine-t), hogy készítsék el nekem, és aztán elemezzék, hogy biztosan rendben legyen a nyomtatás,” mondta Gorski. Miután jóvá lettek hagyva előszedte az Ultimaker 2-t és Colourfabb PLA és UM PLA szálakkal 3D-ben mindent kinyomtatott.

„A hó és a fák kivételével minden 3D-ben nyomtatott. Időbeli korlátozások miatt, a kinyomtatott házról lenyomatott kellett vennem és gyanta verziókat készítenem, épp, úgy ahogy a kéményekről, tetőkről és a hidakról is. Tálcánként 18 órát vett igénybe a törpék nyomtatása, de ez a törpék furcsa száma és a nyomtatandó háttér beállítások miatt váltakozott. Szintén az időtényező miatt némelyik törpének a hátulját alacsonyabb minőségben nyomtattam ki, az egyébként sem lesz soha látható. A nagy ’3 logo’-t 5 részben nyomtattam ki és utána a könnyebb megmunkálhatóság miatt kiöntöttem.”

Stoptrükk ragadja meg az ünnepek szellemében 3D-ben nyomtatott Téli Csodaországot

Stoptrükk ragadja meg az ünnepek szellemében 3D-ben nyomtatott Téli Csodaországot

Stoptrükk ragadja meg az ünnepek szellemében 3D-ben nyomtatott Téli Csodaországot

Stoptrükk ragadja meg az ünnepek szellemében 3D-ben nyomtatott Téli Csodaországot

Bár rövid, mégis öröm nézni a végső vágást, különösen a 3D nyomtatott törpék mozdulatait – a síeléstől a kéményen leesésig, amint vidáman kacagnak egymáson – olyan folyamatos az egész, mintha élőben forgatták volna nem pedig stop-trükkel.

„Nagyszerű szórakozás volt és kiváló tanulási tapasztalat,” mondta Gorski, habár hozzáteszi, hogy lehet, hogy még időbe telhet, mielőtt más 3D tervezők és mozgás grafikus tervezők is úgy döntenek, hogy mint járható művészi választást elfogadják a 3D nyomtatást. „Videókban már előtte is használtam egy-egy tárgyat, de úgy érzem az emberek nem értik a filmhez való nyomtatás potenciáját, mivel a befejezett nyomat további kezelést igényel mielőtt fájl-képessé válik, valamint úgy látszik az, hogy nem tudják mit is látnak majd amíg készen nincs elkedvteleníti az embereket.”

Talán több olyan 3D nyomtatott stoptrükk filmmel, mint ez is és más példákkal, mint Laikának A Boxtrollok-ja vagy Giles-Alexandre Deschaudnak a Kapj El-je több és több tervező látja majd meg 3D nyomtatott stoptrükk művészetben a vidám, élénk és ebben az esetben teljesen Karácsonyi lehetőségeket.

Tetszett a bejegyzés, megosztom!


1%
5%
11%
12%
23%
24%
35%
36%
47%
48%
59%
51%
62%
63%
74%
75%
86%
87%
98%
99%